Název firmy rozhoduje o jejím úspěchu víc, než si myslíte. Pokud chcete, aby vaše firma byla sympatická a zapamatovatelná, musí takový být i její název. Krkolomná zkratka, kterou nikdo nedokáže rozluštit, díru do světa neudělá. Zároveň se vyhněte i názvu, který si vaši zákazníci lehce popletou s dalšími deseti firmami. Takže otázka zní, jak na úspěšný název pro firmu?

3 cesty, kterými se při výběru názvu firmy můžete vydat:

1) Jméno firmy podle jména majitele – tady pozor. Ne každé jméno je pro název firmy ideální, musíte být zdravě sebekritičtí. Také je riziko, že pokud se vám podnikání náhodou nevydaří, další pokus se jménem bude velmi těžký.

2) Zkratka místo názvu – ta je také velmi jednoduchou a oblíbenou variantou. Zkrátit můžete jméno, anglický překlad vašeho podnikání… Opět je tady jedno pozor – jak jsme psali už v úvodu, zkratky se často pletou, písmenka se motají, nikdo jim vlastně moc nerozumí. Když už na zkratce trváte, zkuste si vzít více písmenek najednou a vytvořit z nich nějaké zajímavé slovo, které zákazníkovi alespoň trošku napoví.

3) Název podle produktu či služby – dejte vašim zákazníkům jasně vědět, co jim nabízíte. Podle nás velmi zajímavá a (potencionálně) úspěšná varianta pro menší podnikatele.

7 tipů na dokonalý název:

1) Nemyslete jen na sebe – jasně, je to vaše firma. Důležité ale je (v celém podnikání, nejen při vymýšlení názvu firmy) vcítit se do vašich zákazníků – jací jsou, co hledají, co jim chcete říct…

2) Konkurence jako inspirace – ano, kromě zákazníků je pro vás extrémně důležitá také konkurence. Nechcete se přece jmenovat podobně jako vaši největší konkurenti, nechcete, aby si vás lidé pletli. Chcete být lepší, zajímavější, úspěšnější.

3) Kromě offline buďte i online – v dnešní době nesmíte zapomínat také na online svět. Pokud už víte, že v tom offline je váš vymyšlený název volný a konkurenceschopný, hned se podívejte také na volnou doménu = název vaší webové stránky. Ideální totiž je, když vaše webovky kopírují název firmy a nakonec jen přidáte „.cz“.

4) Srozumitelnost názvu – nepodceňujte ji. V dnešní době se může stát, že vás bude potřebovat i někdo, kdo nemluví 100% česky. Firmu budete občas diktovat také do telefonu, stejně jako vaši emailovou adresu. Myslete na to.

5) Asociace – někdy nemusí být v názvu ani jméno, ani produkt. Stačí zajímavě využít asociace (spojení), které se k vaší firmě mohou s minimem fantazie pojit.

6) Myslete na budoucnost – přemýšlíte nad tím, že byste v budoucnu mohli vaši firmu rozšířit o další služby, produkty? Tak na to myslete i u výběru názvu firmy. I když je to možná hudba daleké budoucnosti, příliš konkrétní název by mohl být později zbytečně omezující.

7) Ochraňte sebe i firmu – 5 000 Kč na 10 let pro 3 třídy výrobků/služeb. Super věc – vy si budete jistí, že máte jedinečný název ve svém oboru, a především, že vám jej nikdo nevezme. V České republice spravuje zápis ochranných známek Úřad průmyslového vlastnictví. Nechrání se jen názvy firem, ale také loga značek nebo slogany.

 

Máte to? Už jste jej našli? Pokud v tom nechcete být sami, zapojte okolí, třeba i (potencionální) zákazníky. Ptejte se – co je napadne, když se řekne váš produkt, ověřte si u nich srozumitelnost zkratek… Nebojte se sdílet vaše myšlenky za pochodu. Je to lepší varianta než po registraci zjistit, že okolí vnímá nový název negativně. Držíme vám pěsti!

Nový název pro firmu za vás sice nevymyslíme, ale rádi vám pomůžeme s vaším firemním účetnictvím. Pro podnikatelské začátky se skvěle hodí náš balíček Start up, tak na něj určitě koukněte.

 

FOTO: Freepik

Čtěte dále:
Kompenzační bonus pro „dohodáře“
Daňový přeplatek – kdy vzniká a jak jej získat zpět?